Είδος: Black Metal
Χώρα: Ελλάδα
Εταιρία: Ancient Spirit Terror / Austral Holocaust Productions
Έτος: 2021

Είναι πραγματικά άξιο αναφοράς -και απορίας μερικές φορές-, το πόσο βαθιά και λεπτομερειακά αφομοιώνουν αρκετές από τις καινούριες Metal μπάντες, την κύρια -μουσικολογική ή / και στιχουργική- βάση, την εν γένη αισθητική, αλλά και το κάθε μεμονωμένο χαρακτηριστικό του εκάστοτε -κλασσικού- είδους / ύφους το οποίο επιλέγουν να υπηρετήσουν ως νεότεροι. Η παραπάνω κατάσταση είναι συνήθως αποτέλεσμα μιας κάποιας καλλιτεχνικής αφοσίωσης που τα εκάστοτε μέλη της εκάστοτε μπάντας βιώνουν αρχικά ως ακροατές και την μετουσιώνουν στην συνέχεια ως δημιουργοί.

Ακούω -ξανά και ξανά μπορώ να πω- το ντεμπούτο full length -οριακά μπορούμε να το πούμε και EP ή καλύτερα Mini LP (όταν έρθει η ώρα της έκδοσης βινύλιου), μιας και οριακά ξεπερνά τα 33 λεπτά, αλλά ας τα αφήσω αυτά τα ψυχαναγκαστικά τώρα-, των Αθηναίων Drakon Ho Megas. Η μπάντα δημιουργήθηκε μόλις το 2020, μα δείχει να κατέχει τόσο καλά το Black Metal που παίζονταν στην Ελλάδα από το 1991 ως το 1994 που ακούγοντας το άλμπουμ νομίζεις ότι είχε ξεχαστεί σε κάποιο συρτάρι του Storm Studio και απλά βγήκε τώρα στο φως (στο ποιο;).

Μουσικά το υλικό τους είναι στο μεγαλύτερο μέρος του βασισμένο στο επικό, πομπώδες, “σιδηροδρομικό” Black Metal riffing, χωρίς να λείπουν και κάποια πιο straight forward θέματα που χρωστούν την ύπαρξη τους στο κλασσικό Heavy Metal σύμπαν. Ας μην ξεχνάμε πως η Ελληνική Black Metal πραγματικότητα ανέκαθεν αγαπούσε το κλασσικό Heavy Metal, τόσο ώστε να βασίσει ένα μεγάλο μέρος της μουσικότητας της, στην πολύ συγκεκριμένη κιθαριστική  τεχνοτροπία του -με λίγα λόγια ο Έλληνας Black Metal κιθαρίστας του 92 άκουγε ΠΟΛΛΑ κλασσικά Heavy Metal σχήματα και καλά έκανε-. Κάπως έτσι φτιάχτηκε η ταυτότητα αυτού που σήμερα -για να μην πω τώρα τελευταία- ονομάζουμε Hellenic Black Metal. Η μπάντα τα γνωρίζει καλά τα παραπάνω και αυτό φαίνεται από το πόσο συνετά -δηλαδή εκεί που χρειάζεται- και εμπνευσμένα -δεν θέλει εξήγηση αυτό-, χρησιμοποιεί κάποια κιθαριστικά μοτίβα στο υλικό της. Αν και ποσοτικά μιλώντας αυτό που υπερτερεί τελικά στο υλικό του Δράκοντα είναι τα μακρόσυρτα, επικά Black Metal riffs που ανέφερα και παραπάνω.

Η ατμόσφαιρα είναι το σημείο κλειδί στη μουσική του Δράκοντα. Και δεν αναφέρομαι μονάχα στον συμφωνικό μινιμαλισμό που κυριαρχεί στο “Γένεσις” ή στο “Βαβυλών” -και γενικά στα ιντερλούδια των κομματιών-. Αναφέρομαι γενικά στα πλήκτρα που βάφουν με σκοτάδι κάθε κομμάτι στο εσωτερικό του, ακολουθώντας -αν και όχι αντιγράφοντας κατά γράμμα τις “Non Serviam” αισθητικές επιταγές-. Όχι δηλαδή ότι η ατμόσφαιρα στην οποία αναφέρομαι εδώ, χρωστάει την ύπαρξή της μονάχα στα πλήκτρα, μα όσο να πεις παίζουν καταλυτικό ρόλο.

Πάντως κακά τα ψέματα τα φωνητικά είναι το μεγάλο χαρτί τούτου του δίσκου. Κάθε -Ελληνικός- στίχος έχει αποδοθεί με ερμηνεία τέτοια ώστε να αποδώσει όπως του πρέπει το μήνυμα του δημιουργού. Από το Ταλμούδ, τα Απόκρυφο κείμενο του Ενώχ έως την Αποκάλυψη του Ιωάννη, η στιχουργική τούτου του δίσκου γίνεται εν τέλη η απόλυτη σφραγίδα του.

Η παραγωγή είναι όπως πρέπει και ενώ μπορώ άνετα να την χαρακτηρίσω old school, δεν θα έλεγα ότι ακούγεται επιτηδευμένη. Το εικαστικό κομμάτι τόσο στην CD έκδοση (από Austral Holocaust Productions), όσο και στην έκδοση της κασέτας (από Ancient Spirit Terror) είναι στα μεγάλα συν της κυκλοφορίας. Ναι έρχεται σύντομα και βινύλιο από Floga Records (hail!).

Το ντεμπούτο των Drakon Ho Megas θα σε κατασπαράξει ζωντανό. Από τις καλύτερες Black Metal κυκλοφορίες που άκουσα τελευταία. Το άλμπουμ μεταλαμπαδεύει με σεβασμό την καλλιτεχνική κληρονομιά μιας συγκεκριμένης σκηνής που άκμασε -δημιουργικά- σε μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο στη χώρα μας, δίνει όμως και το δικό του στίγμα. Και κυρίως βγάζει προς τα έξω την αφοσίωση των Apostate Archangel (κιθάρα, μπάσο, πλήκτρα) και Lord Necro (φωνητικά) στην Τέχνη τους. Γιατί για να δημιουργήσεις μουσική με ψυχή πρέπει να είσαι πάνω από όλα πιστός ακροατής, τα είπαμε και στην αρχή του κειμένου.