Δεν είναι κρυφό ότι τα τελευταία χρόνια στην παγκόσμια μουσική βιομηχανία, το «κακοτράχηλο» Black Metal έχει μπει κατά κάποιον τρόπο στο ‘ψυγείο’ – σε αντίθεση για παράδειγμα με την άνθιση που γνωρίσει το Death Metal ως είδος – κάνοντας τις αντικειμενικά καλές κυκλοφορίες λίγες και τα συγκροτήματα που θα σε ρουφήξουν στη δίνη τους ακόμα πιο περιορισμένα σε αριθμό. Παρά την όλη αυτή κατήφεια, ξεπρόβαλαν ξαφνικά από τη δροσερή Αυστρία οι Harakiri For The Sky, προσφέροντας μια ιδιαίτερη Black πινελιά, η οποία όσο περνάει ο καιρός τόσο παραπάνω αγαπιέται από τον κόσμο, σε σημεία που πλέον οι HFTS έχουν αποκτήσει φανατικό κοινό σε πολλά σημεία εντός και εκτός Ευρώπης. Καθώς πρόκειται να επισκεφθούν την χώρα μας για δεύτερη φορά, δίνοντας δύο συναυλίες αυτή τη φορά, μία στη Θεσσαλονίκη και μία στην Αθήνα, θεωρήσαμε πρέπον να κάνουμε ένα σύντομο μεν, περιεκτικό δε οδοιπορικό στην έως τώρα πορεία τους στον χώρο, θερμαίνοντας τα αίματα, μιας και οι συναυλίες τους είναι προ των πυλών.

Οι Harakiri For The Sky δημιουργήθηκαν στην Αυστρία (και πιο συγκεκριμένα με το ένα πόδι στο Σάλτσμπουργκ και το άλλο στη Βιέννη) το 2011 και είναι το μουσικό ‘παιδί’ του τραγουδιστή JJ (Michael V. Wahntraum) και του πολυμηχανήματος, ας μου επιτραπεί η έκφραση, Matthias Sollak, που προηγουμένως (αλλά και παραλλήλως τα πρώτα χρόνια) έπαιζε στους Bifröst. Η πρωταρχική ιδέα για τη δημιουργία ενός συγκροτήματος που θα συνδύαζε και τη μελωδική αλλά και την επιθετική πλευρά του Black Metal ανήκε στον M.S., οποίος τον Δεκέμβριο του 2011 άρχισε να συνθέτει και να ηχογραφεί τα πρώτα κομμάτια. Βλέποντας πως οδηγούνταν σε κάτι καλό, ζήτησε τη γνώμη του φίλου του JJ, ζητώντας του παράλληλα να γράψει τους στίχους για να πλαισιώσει την ήδη έτοιμη μουσική. Εκείνη ήταν η στιγμή που ο JJ αποφάσισε να γίνει και ο τραγουδιστής του μουσικού αυτού μορφώματος, γεννώντας κατ’ αυτόν τον τρόπο επίσημα τους Harakiri For The Sky.

Προσπαθώντας να χωρέσουμε τους Harakiri For The Sky σε ένα είδος μουσικής, θα λέγαμε πως καλύτερα τους ταιριάζει ο όρος Post – Black με Blackgaze προεκτάσεις, ενώ παράλληλα κινούνται σε ένα ευρύτερο ‘καταθλιπτικό’ μονοπάτι, αφού βασικοί πυλώνες των λυρικών τους θεμάτων είναι η εσωστρέφεια, το ‘κλείσιμο’ του εαυτού, η απομόνωση, με όλες όσες απολήξεις μπορεί να έχουν όλα τα παραπάνω.

Στο σύνολο της πορείας τους, οι Harakiri For The Sky κυκλοφόρησαν (μέχρι και τώρα) τέσσερις ολοκληρωμένους studio δίσκους, τους “Harakiri for the Sky” (2012), “Aokigahara” (2014), “III: Trauma” (2016) και “Arson” (2018), μέσω της γερμανικής δισκογραφικής εταιρείας Art of Propaganda, δίσκους στους οποίους θα εντρυφήσουμε συντόμως αμέσως παρακάτω, ίσα για να προετοιμαστούμε κατάλληλα για τις εμφανίσεις τους επί του ελληνικού εδάφους.

Harakiri For The Sky – S/T
Η πρώτη ολοκληρωμένη δισκογραφική δουλειά των Harakiri For The Sky έρχεται στα τέλη Οκτωβρίου του 2012, με την κυκλοφορία του ομώνυμου δίσκου τους. Με το μελωδικό τους Post – Black, αρχίσουν σιγά σιγά να αποτελούν κομμάτι των συζητήσεων αντίστοιχων κύκλων του χώρου και, εδώ που τα λέμε, να προσελκύουν κόσμο ακόμα και από την ιδιαιτερότητα του ονόματός τους. Με πέντε κομμάτια που ξεπερνούν τα 7 λεπτά έκαστο, οι Harakiri For The Sky ξεκινούν να γράφουν το δικό τους κεφάλαιο στην Ιστορία της ακραίας μουσικής και ήδη από πολύ νωρίς, οι κριτικές και το γενικότερο feedback που λαμβάνει το συγκρότημα φαίνεται να αποζημιώνουν τους κόπους τους, πράγμα που απλούστατα και πολύ άμεσα αποδεικνύεται από το γεγονός ότι ο πρώτος δίσκος των HFTS είναι sold out σε κάθε του μορφή (είτε μιλάμε για CD, είτε για βινύλιο, είτε για ευρύτερο merch). Ενδεικτικό της αποδοχής τους από το κοινό, είναι και οι πολλές εμφανίσεις τους στο πλευρό των Fäulnis, Heretoir, και Whiskey Ritual, επιτρέποντάς τους να επισκεφθούν εκτενώς την Αυστρία, την Γερμανία και την Ιταλία.



“Aokigahara”

Την Άνοιξη και τον Χειμώνα του 2013, οι Harakiri For The Sky μπαίνουν για δεύτερη φορά στο studio, ώστε να ηχογραφήσουν αντίστοιχα τον δεύτερο τους δίσκο, ο οποίος χαρακτηρίζεται (πέρα από τα εμφανή άλματα προς τα μπροστά) από τις guest συμμετοχές στα φωνητικά των κομματιών. Ενδεικτικά χωρίς να πλατειάσουμε, να αναφερθούμε στους Seuche (Fäulnis), Cristiano (Whiskey Ritual), Torsten (Agrypnie) και Eklatanz (Heretoir). Άκρως ενδιαφέρουσα και σοκαριστική σε πρώτο βαθμό είναι η διασκευή στο έπος των Tears For Fears, “Mad World”. Παραπάνω ανέφερα την suicidal τάση των Harakiri For The Sky, η οποία μάλλον με τον συγκεκριμένο δίσκο βρίσκει απόλυτη εφαρμογή, καθώς ο τίτλος “Aokigahara” αναφέρεται στο γνωστό δάσος της Ιαπωνίας, το οποίο είναι μακάβρια διάσημο, αφού αποτελεί για πολλούς το δάσος όπου πολλοί Ιάπωνες αφήνουν ως αυτόχειρες την τελευταία τους πνοή. Το “Aokigahara” κυκλοφόρησε τον Απρίλιο του 2014 από την Art Of Propaganda.

Για το κομμάτι “My Bones To The Sea” κυκλοφόρησε και το αντίστοιχο clip:

“III: Trauma”
Ο Ιούλιος του 2016 μας βρίσκει αγκαλιά με τον τρίτο δίσκο των HFTS με τίτλο “III: Trauma”, ο οποίος είχε προκαλέσει μεγάλη αδημονή στο όλο και διευρυνόμενο κοινό τους, αφού οι κριτικές που είχε αποσπάσει το αμέσως προηγούμενο πόνημά τους ήταν διθυραμβικές. Λίγο το ‘μπάσιμο’ με το 11λεπτο έπος “Calling the Rain”, λίγο η σχεδόν αποπνικτική ατμόσφαιρα που ανέδυε από την σύγκρουση ρεαλισμού και εξωκόσμου, λίγο το παραπάτημα επάνω στο τεντωμένο σχοινί της εσωτερικής αναμόχλευσης και της συνειδητότητας του πραγματικού κόσμου που έκοβε την ανάσα, λίγο οι συναισθηματικές εκρήξεις και η αστείρευτη πηγή συναισθησίας – και επικεντρώνομαι επίτηδες στην επιρροή που άσκησαν στον ακροατή αφού αφενός η παικτική δεινότητα του ντουέτου είναι εξαιρετική και αφετέρου γιατί στην τελική αυτό μετράει στον απολογισμό στο τέλος της μέρας – κατέταξαν το “III: Trauma” ανάμεσα στις καλύτερες κυκλοφορίες του έτους εκείνου, ενώ από πολλούς θεωρείται το turning point των Harakiri For The Sky.

“The Traces We Leave”

“Arson”
Κατόπιν της επιτυχίας του συγκροτήματος και τις επιτυχείς εμφανίσεις τους σε όλη την Ευρώπη (καμιά εικοσαριά χώρες έτσι για πλάκα) στο πλάι των A Forest OF Stars, Agrypnie και Ellende (μεταξύ άλλων), οι Harakiri For The Sky ηχογραφούν τον τέταρτο κατά σειρά ολοκληρωμένο τους δίσκο, “Arson”. Θα ήταν η πρώτη φορά που στις ηχογραφήσεις οι HFTS θα είχαν studio drummer, τον Kerim “Krimh” Lechner, του οποίου η πορεία στους Decapitated και τους Septicflesh (και ως live session drummer για λογαριασμό των Behemoth) είναι πλέον γνωστή. Θεωρητικά, μπορεί οι Harakiri να μην αποκλίνουν ούτε σε αυτόν τον δίσκο από την δική τους πεπατημένη, την προσωπική τους συνταγή επιτυχίας, ωστόσο οι πομπώδεις συνθέσεις, η νέα ώθηση που έδωσε ο Lechner με την άψογη τεχνική και δημιουργική σκέψη στα τύμπανα και η γενικότερη έμμεση απομυθοποίηση του Θανάτου (έλα μωρέ, όλα μέσα στη ζωή είναι, τύπου) κάνουν το “Arson” να αναδύεται μέσα από τις φλόγες δυνατό ενώ παράλληλα σε παρασέρνει και σε καίει. Και μεταξύ μας, δεν παραπονιέσαι. Νιώθεις ασφαλής. Ο δίσκος κυκλοφόρησε τον Φεβρουάριο του 2018 αποσπώντας αποθεωτικές κριτικές από κοινό και Τύπο.

** ΕΞΤΡΑ ΑΓΑΠΗ για την επιλογή της φράσης “Fire, Walk With Me”, παρμένο από την σειρά Twin Peaks, του λατρεμένου David Lynch, κι ας μην έχει καμία άμεση σύνδεση με το αντικείμενο της σειράς.



“Heroin Waltz” (“Arson”)

Κουβαλώντας λοιπόν τα τέσσερα αυτά μεγαθήρια (πλέον) στις πλάτες τους, ως άλλες πλάκες με εντολές από τους Θεούς, οι Harakiri For The Sky ετοιμάζονται να κρύψουν την Θεσσαλονίκη και την Αθήνα κάτω από το μαύρο τους πέπλο, όπως πολύ καλά έπραξαν στην sold out εμφάνισή τους στην Αθήνα τον Ιανουάριο του 2016.

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να ακολουθήσετε τους παρακάτω συνδέσμους:
12.04.2019 Θεσσαλονίκη / Eightball
https://www.facebook.com/events/990834677783349/
13.04.2019 Athens / Temple
https://www.facebook.com/events/2267102410186738/