Η πιο εναλλακτική και άκρως ενδιαφέρουσα μουσική πρόταση, έσκασε από την ελληνική underground σκηνή και έχει να δώσει πολλά σε όσους έχουν ανοιχτούς ορίζοντες. Ο λόγος για τους “φρεσκο-σύστατους” Passengers In Panic από την Αθήνα.

Για να μπορέσω να σας βάλω μουσικά στο νόημα, οι Passengers In Panic αποτελούν μια κολλεκτίβα μουσικών ιδιωμάτων, ένα καλλιτεχνικό υβρίδιο που σκοπό έχει να περιπλανηθεί και να εξερευνήσει διαφορετικές κουλτούρες, παραδόσεις και υπόβαθρα. Παρά το γεγονός ότι η βάση τους είναι μεταλλική (ενσωματώνοντας στον ήχο τους δομές από κάθε έκφανση – proggressive, heavy, rock, power, black), οι Passengers “παίζουν” με την παράδοση, και από συνθετική αλλά και από εκτελεστική / οργανική πλευρά. Αξιοποιούν όργανα, όπως το βιολί, το λάουτο και το βουκολικό καβάλ, δημιουργώντας μια γλυκιά και τρυφερή μα συνάμα σκοτεινή και καταγγελτική ατμόσφαιρα, ντυμμένη υπό το πέπλο των Βαλκανικών και Ανατολίτικων ηχοχρωμάτων, δημιουργώντας ανάμεικτα συναισθήματα στους ακροατές. Βασικό χαρακτηριστικό, πέραν της αναμόχλευσης των μουσικών τους επιρροών, είναι η εναλλαγή των ρυθμών στα κομμάτια, προσδίδοντας στο τελικό αποτέλεσμα την ικανότητα να απομακρύνονται από οποιαδήποτε υποψία μονότονης σύνθεσης. Στιχουργικά οι Passengers In Panic αγγίζουν και σχολιάζουν την σύγχρονη επικαιρότητα και τις εκφάνσεις της, με εξέχουσα παραδείγματα το “Leap Of Faith” όπου καταγγέλεται η έμφυλη βία με αφορμή τον βασανισμό και την δολοφονία της Ελένης Τοπαλούδη στη Ρόδο τον Ιούνιο του 2018 και το κομμάτι “Nakba”, που αναφέρεται στην Παλαιστινιακή Έξοδο του 1948, όταν 750,000 Παλαιστίνιοι ξεριζώθηκαν και εκδιώχθηκαν απ’ τα πάτρια εδάφη τους. Στα πολύ θετικά και παντελώς υποκειμενικά ως Ποντία, χάρηκα ιδιαιτέρως όταν άκουσα την διασκευή του παραδοσιακού ποντιακού τραγουδιού “Τσάμπασιν”, αναφερόμενο στον πολύπαθο ορεινό οικισμό – θέρετρο του Τσάμπασι στο βουνό Καρακιόλ, από τα πιο ξακουστά λιβάδια του Πόντου, που κάηκε τον Σεπτέμβριο του 1913 και έκτοτε σχεδόν ερήμωσε καθώς ακολούθησε ο Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος. Όσον αφορά τα υπόλοιπα κομμάτια του δίσκου, ως έχει αναφέρει η Kally σε πρόσφατη συνέντευξή της, η στιχουργική έμπνευση ήρθε από το βιβλίο του Tim Burton, “The Melancholy Death of Oyster Boy”, με τους χαρακτήρες να αποτελούν το ιδεαλογικό εφαλτήριο.

Το ντεμπούτο τους, που θα φέρει ως τίτλο το όνομά τους, αναμένεται να κυκλοφορήσει τον Δεκέμβριο του 2020 από την Sleaszy Rider Records, σε παραγωγή του Γιάννη Μανόπουλου. Ως special guests, ο δίσκος θα φιλοξενεί τον Χρήστο Χαρχαλάκη στο βιολί και το λαούτο, τον Κώστα Φόρτσα σε καβάλ και γκάιντα, τον Αντώνη Γερογιάννη στο νταούλι και των πολυαγαπημένο ηθοποιό, σκηνοθέτη και σεναριογράφο Δημήτρη Φραγκιόγλου σε δύο κομμάτια, ο οποίος μάλιστα θα δώσει το παρόν σε επιλεγμένες εμφανίσεις. Οι ηχογραφήσεις έγιναν στα MS Studios και στα Big Foot Studios.

Απεθύνεται σε ένα ευρύ φάσμα ακροατών και σε όλους όσους έχουν ανοιχτούς τους μουσικούς τους ορίζοντες.

Η ραχοκοκαλιά των Passengers In Panic ορίζεται ως εξής:
Kally Voo – φωνητικά, ακορντεόν, σύνολο στίχων (Dalkania)
Λευτέρης Χρήστου – μπάσο (ex – Womb Of Maggots, ex – Inactive Messiah)
Άκης Γαβαλάς – τύμπανα (Sound Of Silence)
Λέλα Αργύρη – κιθάρες